Κατασχέσεις σε 1.000.000 φορολογουμένους
Παράλληλα, κατά το τρέχον έτος θα διενεργηθούν περισσότεροι από 200.000 έλεγχοι σε όλο το φάσμα της οικονομικής δραστηριότητας.
Συγκεκριμένα, θα ελεγχθούν μεγάλες επιχειρήσεις, φορολογούμενοι με μεγάλη περιουσία, μπαρ και εστιατόρια, για να διαπιστωθεί η έκδοση αποδείξεων, ξενοδοχεία και ενοικιαζόμενα δωμάτια και θα γίνουν εκτεταμένοι έλεγχοι για τον περιορισμό στο λαθρεμπόριο καυσίμων και καπνικών.
Στόχος είναι να βεβαιωθούν 3,2 δισ. ευρώ έως το τέλος της χρονιάς, ενώ από τα ληξιπρόθεσμα χρέη (παλαιά και αυτά που θα δημιουργηθούν εντός του έτους) 6 δισ. ευρώ. Οι εισπρακτικοί στόχοι είναι υψηλότεροι από το περυσινό έτος και αυτό καθώς η φοροδιαφυγή έχει διογκωθεί, συνεπεία των σκληρών φορολογικών και ασφαλιστικών μέτρων αλλά και εξαιτίας της αναβάθμισης των συστημάτων ελέγχου που διαθέτει πλέον η εφορία.
Στα ενδιαφέροντα του επιχειρησιακού σχεδίου είναι οι προτάσεις για αλλαγή της νομοθεσίας σε ό,τι αφορά τις θυρίδες. Σύμφωνα με το σχέδιο, η ΑΑΔΕ θα εισηγηθεί την απλοποίηση του νομοθετικού πλαισίου διάρρηξης τραπεζικών θυρίδων από κατάσχεση μέχρι 31/12/2018.
Συγκεκριμένα, ο σχεδιασμός για τον περιορισμό της φοροδιαφυγής προβλέπει τα εξής:
1. Διενέργεια συνολικά 200.000 ελέγχων σε όλο το φάσμα της οικονομικής δραστηριότητας.
2. Εισπράξεις 2,8 δισ. ευρώ έναντι του παλαιού ληξιπρόθεσμου χρέους της φορολογικής διοίκησης.
3. Εισπραξιμότητα 24% επί του νέου ληξιπρόθεσμου χρέους της φορολογικής διοίκησης. Σημειώνεται ότι τα τελευταία χρόνια οι ληξιπρόθεσμες οφειλές αυξάνονται κατά 13 δισ. ευρώ. Με βάση τα δεδομένα του 2017 και των προηγούμενων ετών, το 2018 υπολογίζεται να εισπραχθούν περίπου 3,2 δισ. ευρώ από τις νέες οφειλές.
4. Λήψη αναγκαστικών μέτρων (κατασχέσεις και δεσμεύσεις λογαριασμών) για 1.000.000 οφειλέτες ή διαφορετικά στο 59% των οφειλετών που η φορολογική διοίκηση δύναται να λάβει μέτρα.
5. Εισήγηση κοινής απόφασης του διοικητή ΑΑΔΕ και του υπουργού Οικονομικών σχετικά με τον τρόπο προσδιορισμού της εμπορικής αξίας ακινήτου που κατάσχεται.
6. Διενέργεια τουλάχιστον 450 ελέγχων από το Κέντρο Ελέγχου Μεγάλων Επιχειρήσεων και βεβαίωση φόρων τουλάχιστον 700 εκατ. ευρώ, με εισπραξιμότητα άνω του 40%.
7. Διενέργεια τουλάχιστον 550 ελέγχων από το Κέντρο Ελέγχου Φορολογουμένων Μεγάλου Πλούτου και βεβαίωση φόρων τουλάχιστον 500 εκατ. ευρώ, με εισπραξιμότητα τουλάχιστον 20%.
8. Διενέργεια τουλάχιστον 1.250 ελέγχων από τις εφορίες ανωνύμων εταιρειών ΦΑΕ με βεβαίωση φόρων τουλάχιστον 550 εκατ. ευρώ και 1.100 ελέγχων επιστροφών φόρων με εισπραξιμότητα άνω του 15%.
9. Διενέργεια τουλάχιστον 15.500 ελέγχων από τις ΔΟΥ με βεβαίωση φόρων τουλάχιστον 1,5 δισ. ευρώ (!), αλλά και 70.000 μερικών επιτόπιων ελέγχων, ενώ τα τελωνεία προβλέπεται να διενεργήσουν επιπλέον 100.000 ελέγχους.
10. Διενέργεια πλήρων και μερικών ελέγχων επί «φρέσκων» υποθέσεων, σε ποσοστό τουλάχιστον 70% επί του συνόλου των πλήρων και μερικών ελέγχων.
11. Διενέργεια τουλάχιστον 3.000 ελέγχων για τη διαπίστωση της ορθής εκπλήρωσης των μη ετήσιων υποχρεώσεων των φορολογιών κεφαλαίου.
12. Διενέργεια τουλάχιστον 70.000 μερικών επιτόπιων ελέγχων από τις ΔΟΥ.
13. Διενέργεια τουλάχιστον 500 μερικών επιτόπιων ελέγχων για διασφάλιση της είσπραξης του φόρου διαμονής.
14. Ολοκλήρωση έρευνας σε τουλάχιστον 230 ΑΦΜ κατόπιν εισαγγελικών παραγγελιών.
15. Εξέταση αναπροσαρμογής των συντελεστών φορολόγησης πλοίων της δεύτερης κατηγορίας του Ν. 27/1975 και πρόταση σχεδίου νόμου μέχρι 31/12/2018.
16. Διενέργεια τουλάχιστον 500 μερικών επιτόπιων ελέγχων για διασφάλιση της είσπραξης του φόρου διαμονής.
17. Επαρκής συντονισμός ώστε να δημιουργηθεί ηλεκτρονική εφαρμογή παρακολούθησης βραχυχρόνιας μίσθωσης ακινήτων (Airbnb) μέχρι 31/03/2018.