Δεξιότητες που κάθε επαγγελματίας πρέπει να διαθέτει
Κάθε επαγγελματικό πεδίο απαιτεί ένα συγκεκριμένο σετ ικανοτήτων που οδηγούν στην επιτυχία. Υπάρχουν, ωστόσο, ορισμένες δεξιότητες που πρέπει οπωσδήποτε να διαθέτει κάθε επαγγελματίας, ανεξάρτητα από το αν είναι λογιστής , πωλητής κτλ…
1. Δικτύωση
Αποτελεί μια από τις σημαντικότερες δεξιότητες στο επιχειρηματικό γίγνεσθαι. Όταν αναφερόμαστε στη δικτύωση δεν εννοούμε το να μοιράζει κανείς την κάρτα του σε επιχειρηματικές εκδηλώσεις. Αντί να ρωτήσετε τους άλλους πώς μπορούν να σας βοηθήσουν εκείνοι, ρωτήστε τους πώς θα μπορούσατε να τους βοηθήσετε εσείς. Δείξτε τους ότι έχετε κάτι να προσφέρετε και δείξτε ενδιαφέρον στις συζητήσεις τους.
5. Σταθερή χειραψία
Ο τρόπος με τον οποίο κάνετε χειραψία παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στην εντύπωση που κάνετε στους άλλους. Πρέπει να δείχνετε αυτοπεποίθηση, να διατηρείτε την οπτική επαφή και να χαμογελάτε.
7. Ακρίβεια στην ώρα
Είναι εντελώς αντιεπαγγελματικό να μην εμφανίζεστε στην ώρα σας ή να φτάνετε πάντα στη μέση των συναντήσεων και των meeting διακόπτοντας την όλη διαδικασία. Μάθετε να είστε ακριβείς ή ακόμη καλύτερα, να είστε εκεί που πρέπει νωρίτερα.
8. Διαχείριση χρόνου
Η αποδοτικότητά σας δεν καθορίζεται μόνο από τις ώρες που εργάζεστε, αλλά από το πώς χρησιμοποιείτε αυτές τις ώρες. Αν δεν ξέρετε πώς να τις χειριστείτε σωστά, μπορεί να σπαταλήσετε άσκοπα την ημέρα σας. Βρείτε τις ώρες της ημέρας που έχετε τη μεγαλύτερη ενέργεια και συγκεντρωθείτε σε αυτές τις εργασίες που απαιτούν τη μεγαλύτερη προσοχή και συγκέντρωση. Για πολλούς ανθρώπους, οι πολύ πρωινές ώρες είναι οι καλύτερες για να διεκπεραιώσουν εργασίες που απαιτούν σκέψη και γνωστική επεξεργασία.
9. Συμβουλές
Οι περισσότεροι έχουμε βρεθεί σε καταστάσεις στη δουλειά όπου χρειαζόμασταν τη γνώμη ή τις γνώσεις κάποιου, αλλά φοβόμασταν να το ζητήσουμε για να μη φανούμε ανόητοι. Έρευνα, ωστόσο, έχει δείξει πως το να ζητάμε συμβουλές μας κάνει να δείχνουμε πιο ικανοί. Αυτό συμβαίνει, καθώς όταν ζητάμε τη γνώμη των άλλων τους κάνουμε να νιώθουν πιο έξυπνοι, ενώ ταυτόχρονα εκείνοι είναι πιο θετικά προσκείμενοι απέναντί μας.
10. Δημόσιος λόγος
Ο λόγος μπροστά σε ένα μεγάλο κοινό αποτελεί ίσως μια από τις πιο τρομακτικές εμπειρίες μαζί με τη διαδικασία της συνέντευξης. Είτε είστε λογιστής, είτε γιατρός ή πωλητής, μπορεί κάποια στιγμή να κληθείτε να κάνετε μια παρουσίαση. Αυτό που χρειάζεται να κάνετε είναι να προετοιμαστείτε καλά, να κάνετε πολλές πρόβες και το κυριότερο να μη μιλάτε χωρίς παύσεις.
11. “Όχι”
Όσο και να προσπαθείτε, η αλήθεια είναι πως δεν μπορείτε να ευχαριστήσετε τους πάντες. Πρέπει απλώς να μάθετε να λέτε “όχι”. Οι επιτυχημένοι άνθρωποι προσπαθούν να κατανοήσουν τα αιτήματα των άλλων και καθορίζουν αν αυτά συμβαδίζουν με τις προσωπικές τους δουλειές. Στην περίπτωση που δεν συμβαδίζουν, απορρίπτουν το αίτημα και εξηγούν το λόγο της απόρριψης. Business Insider