logo
25 χρόνια τώρα λειτουργούμε με μοναδικό στόχο να σας παρέχουμε εξαιρετικές λογιστικές υπηρεσίες
Επικοινωνηστε μαζί μας 2310 556 996
[email protected]
Title Image

Το Πάσχα με αριθμούς

Το Πάσχα με αριθμούς

Πάσχα λογιστικο γραφειο

Το κρέας είναι ένα είδος τροφής που καταναλώνεται με υψηλή συχνότητα στην χώρα μας. Η συντριπτική πλειονότητα των ελληνικών νοικοκυριών (96%) καταναλώνει κρέας τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα. Τέσσερα στα δέκα νοικοκυριά τρώνε κρέας δύο φορές την εβδομάδα, ενώ αντίστοιχο είναι και το ποσοστό των νοικοκυριών που δηλώνουν πως τρώνε κρέας τρείς και περισσότερες φορές την εβδομάδα.

Το κρεοπωλείο αποτελεί το συνηθέστερο σημείο αγοράς, αλλά ταυτόχρονα τα σούπερ μάρκετ κερδίζουν, αργά αλλά σταθερά, μερίδιο στην αγορά κρέατος. Το 68,5% δήλωσε ότι συνήθως αγοράζει κρέας από το κρεοπωλείο της γειτονιάς. Ένα στα πέντε νοικοκυριά (21,2%) αγοράζουν συνήθως από το supermarket, ενώ το 6,5% προτιμά τις μεγάλες κρεαταγορές/υπεραγορές κρέατος, ποσοστό διπλάσιο σε σχέση με 10 χρόνια πριν. Ένα 3,5% δήλωσε πως συνήθως προμηθεύεται κρέας απευθείας από παραγωγούς.

Ποσοστό 16% των καταναλωτών που συμμετείχαν στην έρευνα αγοράζουν συνήθως βιολογικά προϊόντα κρέατος. Ωστόσο, διαπιστώθηκε κατά την διάρκεια των συνεντεύξεων πως η έννοια «βιολογικό» είναι για πολλούς ασαφής και συγχέεται με έννοιες όπως «ποιοτικό κρέας», από μικρό παραγωγό, κρέας από ζώα ελευθέρας βοσκής, μη βιομηχανοποιημένο κλπ.

Τα ημι-έτοιμα προϊόντα κρέατος (μπιφτέκια, σουβλάκια, ρολό, παναρισμένα, κεμπάπ κλπ) καταγράφουν ένα δικό τους δυναμικό κοινό που αντιστοιχεί περίπου στο 1/3 του καταναλωτικού κοινού. Το 12% των νοικοκυριών δήλωσε πως αγοράζει ημι-έτοιμα προϊόντα κρέατος τουλάχιστον μία φορά τον μήνα και το 21% αγοράζει σε αραιότερα χρονικά διαστήματα.   Ένα στα τέσσερα νοικοκυριά δήλωσε πως αγοράζει παραδοσιακά αλλαντικά (περισσότερο χωριάτικα λουκάνικα) τουλάχιστον μία φορά τον μήνα, ενώ ποσοστό 38% αγοράζουν αραιότερα. Μόνο το 36,4% των νοικοκυριών δεν συνηθίζει να καταναλώνει παραδοσιακά αλλαντικά.

Το γεγονός ότι το μεγαλύτερο ποσοστό κρέατος που διατίθεται στην ελληνική αγορά είναι εισαγόμενο φαίνεται να το γνωρίζει το 54,5% των καταναλωτών (στην Θεσσαλονίκη το ποσοστό αυτό μάλιστα ανεβαίνει στο 65,8%). Το 36% δηλώνει άγνοια, ενώ το 10% πιστεύει πως το μεγαλύτερο ποσοστό του διατιθέμενου κρέατος στην αγορά είναι ελληνικό. Έξι στους δέκα καταναλωτές (62%) θεωρούν πιθανό να έχουν υπάρξει θύματα παραπλάνησης ως προς την προέλευση του κρέατος που αγοράζουν. (Marc Feunteun)

Πάσχα λογιστικο γραφειο

Το Καλάθι της Μ. Εβδομάδας

Συνολικά το μέσο τυπικό καλάθι του 2017 στις μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ υπολογίζεται στα 58,53€ σχεδόν στην ίδια τιμή σε σχέση με το 2016 με 57,82€ (πίνακας 1). Σημειώνεται ότι αρκετά από τα προϊόντα (ποτά, ξύδι, μουστάρδα, τσουρέκι, φύλλο) για τα οποία πραγματοποιήθηκαν τιμοληψίες έχουν αυξημένο συντελεστή ΦΠΑ από 23% σε 24% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (και από 13% σε 24% σε σχέση με το 2015) και η συνολική τιμή του τυπικού καλαθιού χωρίς αυτές τις αυξήσεις είναι μειωμένη σε σχέση με το 2016 (-1%). Σημειώνεται ότι στα οινοπνευματώδη ποτά και μπύρες οι αυξήσεις όπου εμφανίζονται προέρχονται από την εφαρμογή του ειδικού φόρου κατανάλωσης στα κρασιά. Τη μεγαλύτερη ποσοστιαία μείωση στην τιμή παρουσιάζουν η τιμή μουστάρδας με -56% (λόγω και προωθητικών ενεργειών στο προϊόν), στα αναψυκτικά με -14% και στο αλεύρι με -13%. Επιπλέον, αυτό που αξίζει να σημειωθεί είναι πως όπως και τις προηγούμενες χρονιές, το 2016 για άλλη μια χρονιά οι τιμές εμφανίζουν σημαντικό εύρος το οποίο εκτιμάται περίπου σε 45%, δίνοντας τη δυνατότητα στον καταναλωτή να επιλέξει το καλάθι ανάλογα με τις δυνατότητες του.

Η τιμή του αρνιού στις μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ την Μεγάλη Εβδομάδα αναμένεται να διαμορφωθεί στις ίδιες τιμές περίπου με το προηγούμενο έτος. Συγκεκριμένα η μέση τιμή του αρνιού την Μεγάλη εβδομάδα αναμένεται να είναι μειωμένη σε σχέση με το 2016 κατά -0,9% στα 5,95€ ανά κιλό. Ενώ μικρή μείωση αναμένεται για την τιμή στο Κατσίκι κατά 1,9% στα 6,83€ ανά κιλό. Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτές οι τιμές είναι ενδεικτικές και βασίζονται σε εκτιμήσεις και πως ανάλογα με τη ζήτηση της Μεγάλης Εβδομάδας αναμένεται να μειωθούν ακόμη περισσότερο, ενώ επίσης δεν εμπεριέχουν τις προωθητικές-εκπτωτικές ενέργειες που πραγματοποιούνται αυτή την περίοδο. (ΕΛ. ΣΤΑΤ.)

Πάσχα λογιστικο γραφειο

 

No Comments
Post a comment